Carlgren, I. (2005). Om nödvändigheten av ett kunskapsobjekt för ett kunskapsprocucerande utvecklingsarbete. Vetenskapsrådet. Forskning av denna världen II - om teorins roll i praxisnära forskning, 123-137.
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Carlgren, I. (Red.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Läsanvisning:Inledning, kapitel 1,3,4 och 12 samt minst tre valfria kapitel.
Bok / Antologi
Frisk, A. (2016). Från orsak till mening – att kunna relatera ritualer till centrala tankegångar inom olika religioner. Forskning om undervisning och lärande, 1(4), 50-72.
Läsanvisning:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Frohagen, J. (2016). Att kunna såga rakt. Om manuell bildning i skolämnet slöjd.. Techne series: Research in sloyd education and crafts science. A, 23(2), 16-33.
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Högberg, S. (2015). Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal (1 uppl.). Örebro: Örebro university. ISBN: 978-91-7529-105-5
Läsanvisning:Kapitel 2
Bok / Antologi
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2014). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144097268
Läsanvisning:Valda delar - se kurshandbok
Bok / Antologi
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Läsanvisning:Obligatorisk text som behandlas i det närmaste som referensliteratur
Bok / Antologi
Rönnerman, K., Edwards-Groves, C., & Grootenboer, P. (2018). Att leda från mitten : lärare som driver professionell utveckling (1 uppl.). Stockholm: Lärarförlaget. ISBN: 9789188149336
Bok / Antologi
Scherp, H. (2013). Lärandebaserad skolutveckling : lärglädjens förutsättningar, förverkligande och resultat (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144084046
Bok / Antologi
Selander, S., & Kress, G. R. (2010). Design för lärande : ett multimodalt perspektiv (1 uppl.). Stockholm: Norstedt. ISBN: 9789113022956
Läsanvisning:Valda delar - se kurshandbok
Bok / Antologi
Skolverket. (2015). Systematiskt kvalitetsarbete – för skolväsendet.. Stockholm: Fritzes.
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Myndighetspublikation
Tema: Kan vi lita på PISA?. (2013). -. Utbildning & Demokrati, 22(3), 1-124.
Övrigt:Ett urval av artiklar. Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Ytterligare artiklar kan tillkomma..
Text
Referenslitteratur
Berg, G., & Scherp, H. (Red.). (2003). Skolutvecklingens många ansikten (Första upplagan). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. ISBN: 9185128155
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.