Flyman Mattsson, A., & Håkansson, G. (2021). Bedömning av svenska som andraspråk : en analysmodell baserad på grammatiska utvecklingsstadier (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur AB. ISBN: 9789144137599
Bok / Antologi
Jakobson, L. (2019). Lärares uppfattningar om responsfokus och responssätt för vuxna nybörjarstuderandes texter i svenska som andraspråk. Nordand, 3(01), 25-47. DOI: 10.18261/issn.2535-3381-2019-01-02
Tidskriftsartikel
Jones, J., Wiliam, D., & King's College London. (2008). Modern foreign languages inside the black box : Assessment for learning in the modern foreign languages classroom (1 uppl.). London: GL Assessment. ISBN: 9780708717653
Bok / Antologi
Kuyumcu, E. (2010). Bedömning av elevtexter i ett genrepedagogiskt perspektiv. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1 uppl., ss. 119-142). Stockholm.
Kapitel i bok (antologi)
Lopez, A., Turkan, S., & Guzman-Orth, D. (2017). Assessing Multilingual Competence. I E. Shohamy, I. Or, & S. May (Red.), Language Testing and Assessment: Encyclopedia of Language and Education (3 uppl., ss. 91-102). Cham: Springer.
Kapitel i bok (antologi)
Olofsson, M., & Sjökvist, L. (2013). Bedömning i svenska som andraspråk. I I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Red.), Svenska som andraspråk i forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 685-724).
Kapitel i bok (antologi)
Olofsson, M. (2010). Genrepedagogik med lärare i gymnasieskolan och vuxenutbildningen. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1 uppl., ss. 247-269).
Schleppegrell, M. (2010). Functional grammar in the classroom. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. ( ss. 79-95).
Kapitel i bok (antologi)
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.