Cummins, J. (2017). Flerspråkiga elever: Effektiv undervisning i en utmanande tid (1 uppl.). Stockholm: Natur & Kultur.
Läsanvisning:Del 1: kap.1-2
Bok / Antologi
Garcia, O. (2009). Bilingual education in the 21st century: A global perspective (1 uppl.). UK: Wiley-Blackwell.
Läsanvisning:s.336-380
Bok / Antologi
Genesee, F., & Upshur, J. A. (1996). Classroom-based Evaluation in Second Language Education Cambridge: Cambridge University Press.
Bok / Antologi
Jakobson, L. (2019). Lärares uppfattningar om responsfokus och responssätt för vuxna nybörjarstuderandes texter i svenska som andraspråk.. Nordand - Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, (1), 1-23.
Tidskriftsartikel
Josephson, O. (1991). Varför en lätt text kan vara svår att förstå. I E. Wijk-Andersson (Red.), Kultur - text - språk: det finns mer i en text än ord ( ss. 1-1). Uppsala: Hallgren & Fallgren i samarbete med Kurssekretariatet, Uppsala univ.
Läsanvisning:12 s
Kapitel i bok (antologi)
Kuyumcu, E. (2013). Genrepedagogik som verktyg i språk- och kunskapsutvecklande undervisning och lärande. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle (2 uppl., ss. 605-631). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:24 s
Kapitel i bok (antologi)
Kuyumcu, E. (2009). Bedömning av elevtexter i ett genrepedagogiskt perspektiv. I Symposium 2009 Genrer och funktionellt språk i teori och praktik ( ss. 1-1). Stockholm: Stockholm universitets förlag.
Läsanvisning:24 s
Kapitel i bok (antologi)
Liberg, C. (2000). Läromedelstexter i ett andraspråksperspektiv: möjligheter och begränsningar. I K. Nauclér (Red.), Symposium 2000 Ett andraspråksperspektiv på lärande ( ss. 1-1). Stockholm: Sigma.
Läsanvisning:13 s
Kapitel i bok (antologi)
Schleppegrell, M. (2004). The Language of Schooling London: Lawrence Erlbaum.
Bok / Antologi
Shohamy, E. (2001). Democratic assessment as an alternative. Language Testing, 18(4), 373-391.
Tidskriftsartikel
Wedin, Å. (2010). Bedöma eller döma? Språkbedömning och lästest i grundskolans tidigare år. Pedagogisk forskning i Sverige, 15(2/3), 219-231.
Tidskriftsartikel
Tillkommer material om högst 100 s.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.