Backman, E., & Larsson, H. (2014). What should a physical education teacher know? An analysis of learning outcomes for future physical education teachers in Sweden. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(2), 185-200. DOI: 10.1080/17408989.2014.946007
Tidskriftsartikel
Engström, L. (2008). Who is physically active? Cultural capital and sports participation from adolescence to middle age—a 38-year follow-up study. Physical Education & Sport Pedagogy, 13(4), 319-343. DOI: 10.1080/17408980802400510
Tidskriftsartikel
Ennis, C. D. (Red.). (2018). Routledge handbook of physical education pedagogies London: Routledge. ISBN: 9781138368019
Läsanvisning:Valda kapitel
Bok / Antologi
Evans, J., & Penney, D. (2008). Levels on the playing field: the social construction of physical ‘ability’ in the physical education curriculum. Physical Education & Sport Pedagogy, 13(1), 31-47. DOI: 10.1080/17408980701345576
Tidskriftsartikel
Gratton, C., & Jones, I. (2014). Research Methods for Sports Studies [Elektronisk resurs]. Taylor and Frances.
Iserbyt, P., Ward, P., & Li, W. (2015). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(1), 71-88. DOI: 10.1080/17408989.2015.1095868
Tidskriftsartikel
Larsson, H., & Karlefors, I. (2015). Physical education cultures in Sweden: fitness, sports, dancing … learning?. Sport, Education and Society, 20(5), 573-587. DOI: 10.1080/13573322.2014.979143
Tidskriftsartikel
Mattsson, T. (2016). Expressiva dansuppdrag : utmanande läruppgifter i ämnet idrott och hälsa (Första upplagan). Malmö: Bokförlaget idrottsforum.org. ISBN: 9789185645237
Bok / Antologi
Nyberg, G. (2018). Att urskilja och erfara sitt sätt att springa – kan elever lära sig det i idrott och hälsa?. Forskning om undervisning och lärande, 16(1), 43-63.
Tidskriftsartikel
Smith, W. (2012). Changing the logic of practice: (re)drawing boundaries, (re)defining fields. Physical Education & Sport Pedagogy, 17(3), 251-262. DOI: 10.1080/17408989.2012.690382
Tidskriftsartikel
Smith, B. (. M., & Sparkes, A. C. (Red.). (2019). Routledge handbook of qualitative research in sport and exercise London: Routledge.
Bok / Antologi
Teng, G. (2013). Uppdrag samspel - en studie om elevers samspelskunnande i bollspel i ämnet idrott och hälsa. (Licentiatavhandling, Göteborgs universitet, Göteborg, Inst för kost- och idrottsvetenskap 5).
Läsanvisning:Intervention, Metodkapitlet
Avhandling
Öhman, M. (2016). Losing touch – Teachers’ self-regulation in physical education. European Physical Education Review, 23(3), 297-310. DOI: 10.1177/1356336x15622159
Tidskriftsartikel
Övrig litteratur väljs i samråd med handledare.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.