Läsanvisning:Läs artikeln och se tillhörande film.
Myndighetspublikation
Sjödén, B. (2019). Från läroböcker till digitala läromedel – nio frågor på vägen. I A. Nordenstam, & S. Parmenius-Swärd (Red.), Svensklärarföreningens Årsskrift: Digitalt (1 uppl., ss. 60-83). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 978-91-27-45738-6
Läsanvisning:Finns i kursrummet som pdf
Kapitel i bok (antologi)
2. Berättande och tematisk planering
Fast, C. (2001). Berätta!: inspiration och teknik (1 uppl.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9127722902
Bok / Antologi
Jederlund, U. (2011). Musik och språk: ett vidgat perspektiv på barns språkutveckling och lärande (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099900
Bok / Antologi
Löfstedt, U. (2004). Barns bildskapande: teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser (1 uppl.). Jönköping: Jönköping Univ. Press. ISBN: 919749531X
Bok / Antologi
Referenslitteratur
Karlsson, O. (Red.). (2017). Svenska skrivregler (4 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Bok / Antologi
Delkurser
1. Multimodal kommunikation och gestaltning av kunskap
Gibbons, P. (2018). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (5 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144128948
Övrigt:Även 4 uppl. går bra att använda.
Bok / Antologi
Hajer, M., & Meestringa, T. (2014). Språkinriktad undervisning: en handbok (2 uppl.). Stockholm: Hallgren & Fallgren. ISBN: 9789173828697
Tyrrell, J. (2001). Power of fantasy in early learning (1 uppl.). London: Routledge/Falmer. ISBN: 0-415-24021-2
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.