Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. (2015). A Problem Solving Approach to Mathematics for Elementary School Teachers (Scandinavian Edition) (12 uppl.). Harlow: Pearson. ISBN: 9781784480431
Bok / Antologi
Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet : att hjälpa elever till ett lustfyllt lärande i matematik (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099719
Bok / Antologi
Jess, K., Skott, J., & Hansen, H. C. (2011). Matematik för lärare - µ Elever med särskilda behov (2011). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140673985
Bok / Antologi
Lindqvist, G., & Nilholm, C. (2013). Promoting inclusion? ‘Inclusive’ and effective head teachers’ descriptions of their work. European Journal of Special Needs Education, 29(1), 74-90. DOI: 10.1080/08856257.2013.849845
Sjöberg, G. (2006). Om det inte är dyskalkyli – vad är det då? En multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv. (Doktorsavhandling, Umeå Universitet, Umeå, Doktorsavhandling i Pedagogiskt arbete Nr 7). Hämtad från http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:144488/FULLTEXT01.
Persson, R. S. (2014). The Needs of the Highly Able and the Needs of Society: A Multidisciplinary Analysis of Talent Differentiation and Its Significance to Gifted Education and Issues of Societal Inequality. Roeper Review, 36(1), 43-59. DOI: 10.1080/02783193.2013.856830
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.