(2017). Bild - ett ämne med starka traditioner och stora potentialer. I Bildundervisning och lärande genom bilder (1 uppl., ss. 13-27). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122271
Kapitel i bok (antologi)
2. Analysera och tolka bilder
Burman, G. (2007). Konsten i historien (1 uppl.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9789127756984
Bok / Antologi
Carlsson, A., & Koppfeldt, T. (2008). Visuell retorik : bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (1 uppl.). Malmö: Liber. ISBN: 9789147077489
Bok / Antologi
Eriksson, Y., & Göthlund, A. (2012). Möten med bilder : att tolka visuella uttryck (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144059457
Läsanvisning:delar
Bok / Antologi
Helderyd, C., & Holmkvist, M. (Red.). (2004). Varumärkt : om reklam till barn och unga (2 uppl.). Stockholm: Sveriges konsumentråd. ISBN: 91-631-7177-5
Bok / Antologi
Hogan, J. (2018). Studio thinking from the start : the K-8 art educator's handbook (1 uppl.). New York, NY: Teachers College Press. ISBN: 9780807759158
Läsanvisning:s 81-100
Bok / Antologi
Artiklar kan tillkomma.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.