Booth, W. C. (. C., Colomb, G. G., Williams, J. M., et al. (2016). craft of research (Fourth edition.). Chicago: The University of Chicago Press. ISBN: 9780226239569
Bok / Antologi
Crouch, C., & Pearce, J. (2012). Doing research in design (1 uppl.). London: Berg. ISBN: 1847885799
Bok / Antologi
Deacon, D., Murdock, G., Pickering, M., et al. (2007). Researching communications : a practical guide to methods in media and cultural analysis (2 uppl.). London: Hodder Arnold. ISBN: 9780340926994
Bok / Antologi
Jewitt, C., Bezemer, J. J., & O'Halloran, K. L. (2016). Introducing multimodality (1 uppl.). Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN: 9780415639262
Bok / Antologi
Lantz, B. (2014). statistiska undersökningen : grundläggande metodik och typiska problem (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144103372
Bok / Antologi
Losee, J. (1993). historical introduction to the philosophy of science (3 uppl.). Oxford: Oxford University Press. ISBN: 0192892479
Bok / Antologi
Molander, B. (Red.). (1996). Mellan konst och vetande : texter om vetenskap, konst och gestaltning (1 uppl.). Göteborg: Daidalos. ISBN: 9171730478
Bok / Antologi
Nordenstam, T. (1994). Från konst till vetenskap (2 uppl.). Stockholm: Carlsson. ISBN: 9177988736
Bok / Antologi
Norris, S. (Red.). (2012). Multimodality in practice : investigating theory-in-practice-through-methodology (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9780415880374
Bok / Antologi
Rose, G. (2016). Visual methodologies : an introduction to researching with visual materials (4 uppl.). London: Sage. ISBN: 9781473948907
Bok / Antologi
Svensson, P., & Ahrne, G. (Red.). (2015). Handbok i kvalitativa metoder (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147112241
Bok / Antologi
Åsberg, R. (2001). Det finns inga kvalitativa metoder - och inga kvantitativa heller för den delen. Det kvalitativa-kvantitativa argumentets missvisande retorik. Pedagogisk forskning i Sverige, 6(4), 270-292.
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.