Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2020-11-30

Konceptutveckling inom medieproduktion (BQ2049)

H35FX (HT20, 100%, Dag, Normal, Falun, Omg. 1, ORD)

Litteratur

  • D'Adamo, A. (Red.). (2020). Producing for the screen : edited by Amedeo D'Adamo (1 uppl.). London: Routledge. ISBN: 9780367024604
    Bok / Antologi
  • Hallin, A., & Karrbom Gustavsson, T. (2012). Projektledning (1 uppl.). Malmö: Liber. ISBN: 9789147097258
    Bok / Antologi
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Identifying Market Segments and Targets. I A framework for marketing management (1 uppl., ss. 132-172). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
    Läsanvisning:Kapitel 7 - tillhandahålls av lärare
    Kapitel i bok (antologi)
  • Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (1 uppl.). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
    Bok / Antologi
  • Pink, D. (2013). Pitcha. I Det är mänskligt att sälja: den överraskande sanningen om att påverka andra (1 uppl., ss. 147-162). Stockholm: Bookhouse.
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
    Kapitel i bok (antologi)
  • (2003). "How to Pitch a Brilliant Idea". Harvard Business Review, 117, 1-17.
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
    Tidskriftsartikel

Referenslitteratur

  • Bernard, S. C. (2007). Documentary storytelling : making stronger and more dramatic nonfiction films (2 uppl.). Amsterdam: Focal Press. ISBN: 9780240808758
    Bok / Antologi
  • Chalaby, J. K. (2016). format age : television's entertainment revolution (1 uppl.). Cambridge: Polity Press. ISBN: 9781509502592
    Bok / Antologi
  • Cook, B. (2016). art of short form content : from concept to color correction (1 uppl.). New York, NY: Focal Press. ISBN: 978-1-138-91051-5
    Bok / Antologi
  • Creeber, G., Miller, T., & Tulloch, J. (Red.). (2015). television genre book (3 uppl.). London: Palgrave. ISBN: 9781844575268
    Bok / Antologi
  • DeVolld, T. (2011). Reality TV : an insider's guide to TV's hottest market (1 uppl.). Studio City, CA: Michael Wiese Productions. ISBN: 9781932907995
    Bok / Antologi
  • Hill, A. (2014). Reality TV (1 uppl.). Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN: 9780415691765
    Bok / Antologi
  • Jacobson, M. (2018). Mastering multicamera techniques - from preproduction to editing and delive (2 uppl.). Taylor & Francis Ltd. ISBN: 9781138410596
    Bok / Antologi
  • Lindberg, T., Meinel, C., & Wagner, R. (2010). Design Thinking: A Fruitful Concept for IT Development?. I Design Thinking (1 uppl., ss. 3-18).
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
    Kapitel i bok (antologi)
  • Merzbacher, C. (2018). SHORT! guide to producing : the practical essentials of producing short films (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9780815394204
    Bok / Antologi
  • Owens, J. (2016). Television production (16 uppl.). New York: Focal Press. ISBN: 9781138935341
    Bok / Antologi
  • Owens, J. (2007). Television sports production (4 uppl.). Burlington, Mass: Focal Press, an imprint of Elsevier. ISBN: 0-240-80916-5
    Bok / Antologi
  • Rabiger, M. (2014). Directing the documentary (Sixth edition.). Burlington, MA: Focal Press. ISBN: 978-0-415-71930-8
    Bok / Antologi
  • Rea, P. W., & Irving, D. K. (2015). Producing and directing the short film and video (Fifth edition). Burlington, MA: Focal Press. ISBN: 9780415732550
    Bok / Antologi
  • Wainikka, C. (2007). Upphovsrätten i mediebranschen: en fråga om avtal. Svensk juristtidning, 92(7), 599-622.
    Tidskriftsartikel