Lärandemål
Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- redogöra för grundläggande begrepp, modeller och teorier inom ämnesområdet marknadsföring med särskild vikt på konsumentmarknadsföring (1)
Färdighet och förmåga
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- söka och samla relevant information och kritiskt värdera olika informationskällor (2)
- tillämpa regler för vetenskapligt skrivande med avseende på formalia och struktur (3)
- diskutera för- och nackdelar med olika marknadsföringsstrategier (4)
Innehåll
Inom ramen för kursen görs en övergripande genomgång om hur informationsinsamling sker på ett systematiskt och strukturerat sätt samt vikten av att kunna uttrycka sig klart och tydligt i skrift och kunna följa vedertagna krav på formalia och struktur.
Examinationsformer
Delmoment 2 (examinerar mål 2, 3, 4): Skriftlig inlämningsuppgift i grupp med opposition och aktivt deltagande vid seminarium, 2,5 hp
Arbetsformer
Föreläsningar och seminarier.
Betyg
Som betygsskala används U–VG.
På de olika delmomenten kan något av följande betyg erhållas:
Delmoment 1: U, G, VG
Delmoment 2: U, G
För godkänt betyg på kursen krävs betyget Godkänd på samtliga delmoment. För betyget Väl godkänd krävs därutöver betyget Väl Godkänd på delmoment 1.
Förkunskapskrav
- Grundläggande behörighet
Övrigt
Bedömningar av inlämningsuppgifter sker endast under
den tidsperiod som framgår av presenterad studiehandledning
Studenterna ska kunna redogöra för sina respektive insatser i gruppuppgifterna.
Kan ej tillgodoräknas i examen tillsammans med FÖ1016, FÖ1018, FÖ1033, FÖ1037, FÖ1044 och/eller FÖ1063.