Huvudområde: Turismvetenskap
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Efter avslutat kurs skall studenten kunna:
Kunskap och förståelse
- Organisera och kvantitativt analysera geodemografiska data.
- Redogöra för förhållandet mellan demografi och efterfrågan på turismtjänster och produkter.
- Analysera för- och nackdelar med alternativa lokaliseringar för olika verksamheter.
Färdighet och förmåga
- Göra beräkningar av kundunderlag för lokaliseringar beroende på om det rör punkter eller linjer.
- Visualisera resultatet av beräkningar med hjälp av geografiska informationssystem.
Värderingsförmåga och förhållningssätt
- Redovisa grundvalen för val av olika parametrar och hur dessa tillmäts olika betydelse vid skilda lokaliseringsanalyser.
- Utvärdera och bedöma tillgängligheten för olika marknadssegment.