Huvudområde: Grafisk teknologi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- identifiera och formulera syftet med en marknadsföringskampanj i dialog med kund
- i grupp och utifrån en given yrkesroll och genomförd planering utforma en ändamålsenlig marknadsföringskampanj inom givna budget- och tidsramar grundad på genomförd research och iterativ designprocess
- muntligen och skriftligen redogöra för, diskutera respektive motivera en kampanjs utformning i dialog med kund och målgrupp
- ge adekvat återkoppling på andra personers kampanjförslag utifrån egna erfarenheter
- grundläggande copywriting
- skapa en modern design inspirerad av en känd designer eller designepok.
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- föra en dialog kring den grafiska designhistorien
- identifiera sitt eget behov av ytterligare kompetens.