Självständigt arbete med inriktning mot utvärdering och utvecklingsarbete
Start vecka 35, 2022
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- kritiskt granska och problematisera olika modeller för och teorier om utvärdering och utvecklingsarbete inom pedagogisk verksamhet utifrån arbetet i skolan
- visa förmåga att självständigt utvärdera och utveckla undervisning, eller pedagogisk verksamhet i övrigt, genom att urskilja, formulera och lösa problem
- visa förmåga att kritiskt och självständigt tillvarata och reflektera över egna och andras erfarenheter samt relevanta forskningsresultat för att därigenom kunna bidra till utvecklingen av yrkesutbildningen
- visa förmåga att dokumentera och presentera ett
självständigt genomfört arbete, med relevans för yrkeslärare, på ett
tillgängligt och granskningsbart sätt.
- Startar och slutar:
- vecka 35, 2022 - vecka 2, 2023
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Flexibel (Falun)
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Distans
- Språk:
- Svenska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- Sociala relationer, konflikter och makt - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU), 7,5 hp, Didaktik för yrkeslärare (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram I (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram II (varav 4,5 hp VFU) , 7,5 hp, Ungdomars uppväxtvillkor (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp och Specialpedagogik - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp
- Anmälningskod:
- HDA-H3BT4
- Huvudområde:
- Obligatoriska träffar :
- 3 fysiska
- 0 online
- Datorvana:
-
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
- Datorkapacitet:
-
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
- Genomförande:
-
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanVi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Learn hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetStart vecka 35, 2022
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- kritiskt granska och problematisera olika modeller för och teorier om utvärdering och utvecklingsarbete inom pedagogisk verksamhet utifrån arbetet i skolan
- visa förmåga att självständigt utvärdera och utveckla undervisning, eller pedagogisk verksamhet i övrigt, genom att urskilja, formulera och lösa problem
- visa förmåga att kritiskt och självständigt tillvarata och reflektera över egna och andras erfarenheter samt relevanta forskningsresultat för att därigenom kunna bidra till utvecklingen av yrkesutbildningen
- visa förmåga att dokumentera och presentera ett
självständigt genomfört arbete, med relevans för yrkeslärare, på ett
tillgängligt och granskningsbart sätt.
- Startar och slutar:
- vecka 35, 2022 - vecka 2, 2023
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Flexibel (Falun)
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Distans
- Språk:
- Svenska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- Sociala relationer, konflikter och makt - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU), 7,5 hp, Didaktik för yrkeslärare (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram I (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram II (varav 4,5 hp VFU) , 7,5 hp, Ungdomars uppväxtvillkor (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp och Specialpedagogik - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp
- Anmälningskod:
- HDA-H3BT5
- Huvudområde:
- Obligatoriska träffar :
- 3 fysiska
- 0 online
- Datorvana:
-
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
- Datorkapacitet:
-
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
- Genomförande:
-
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanVi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Learn hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetStart vecka 40, 2022
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- kritiskt granska och problematisera olika modeller för och teorier om utvärdering och utvecklingsarbete inom pedagogisk verksamhet utifrån arbetet i skolan
- visa förmåga att självständigt utvärdera och utveckla undervisning, eller pedagogisk verksamhet i övrigt, genom att urskilja, formulera och lösa problem
- visa förmåga att kritiskt och självständigt tillvarata och reflektera över egna och andras erfarenheter samt relevanta forskningsresultat för att därigenom kunna bidra till utvecklingen av yrkesutbildningen
- visa förmåga att dokumentera och presentera ett
självständigt genomfört arbete, med relevans för yrkeslärare, på ett
tillgängligt och granskningsbart sätt.
- Startar och slutar:
- vecka 40, 2022 - vecka 2, 2023
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Flexibel (Falun)
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Distans
- Språk:
- Svenska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- Sociala relationer, konflikter och makt - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU), 7,5 hp, Didaktik för yrkeslärare (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram I (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp, Utveckling och lärande - gymnasieskolans yrkesprogram II (varav 4,5 hp VFU) , 7,5 hp, Ungdomars uppväxtvillkor (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp och Specialpedagogik - gymnasieskolans yrkesprogram (varav 3 hp VFU) , 7,5 hp
- Anmälningskod:
- HDA-H3C84
- Huvudområde:
- Obligatoriska träffar :
- 1 fysiska
- 10 online
- Datorvana:
-
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
- Datorkapacitet:
-
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
- Genomförande:
-
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanVi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Learn hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummet