Huvudområde: Idrotts- och hälsovetenskap
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- redogöra för förening som organisationsform och vilka lagar som är specifika eller särskilt tillämpliga för föreningslivet inom idrotts- och hälsosektorn
- redogöra för innebörden av entreprenörskap inom judo
- visa förmåga att använda de retoriska verktygen vid presentation av en affärsidé inom judo till olika målgrupper och genomföra denna presentation inom givna tidsramar
- formulera en enklare affärsplan med tillhörande budget inom området judo som är förankrad i vetenskapliga resultat där hänsyn tagits till ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet.
- diskutera och analysera relationen mellan medierna och idrotten
- beskriva och problematisera idrottens påverkan och roll i medierna samt genomföra och redogöra för mediestrategisk planering
- tillämpa den mediestrategiska planen genom att producera judorelaterat innehåll för de valda mediekanalerna
- problematisera och diskutera möjliga konsekvenser för olika sorters intervjuteknik, både som producent och som intervjuobjekt.