Huvudområde: Företagsekonomi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- redogöra för grundläggande vetenskapsteoretiska begrepp och deras koppling till det företagsekonomiska fältet (1)
- redogöra för grundläggande begrepp, modeller och teoretiska grunder för ämnesområdet organisation (2) samt placera in dem i sitt historiska sammanhang (3)
- redogöra för grundläggande begrepp, modeller och teoretiska grunder inom ämnesområdet marknadsföring med särskild vikt på konsumentmarknadsföring (4)
Färdighet och förmåga
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- söka och samla relevant information och kritiskt värdera olika informationskällor (5)
- tillämpa regler för vetenskapligt skrivande med avseende på formalia och struktur (6)
- diskutera organisationers verksamhet utifrån organisationsområdets teoretiska grund (7)
- diskutera för- och nackdelar med olika marknadsföringsstrategier (8)
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- systematiskt reflektera kring etiska frågeställningar kopplat till vetenskapen i allmänhet och företagsekonomin i synnerhet (9)