Huvudområde: Företagsekonomi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelse
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- redogöra för centrala marknadsföringsteoriers vetenskapliga ursprung och utveckling (1)
- redogöra för aktuella forskningsfrågor inom marknadsföringsområdet (2)
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- genomföra samt skriftligt och muntligt presentera en litteraturgenomgång inom ett valt område av marknadsföringsteori (3)
- identifiera och formulera relevanta frågeställningar inom marknadsföringsområdet samt kunna välja teorier, modeller och metoder för att analysera dessa (4)
- kritiskt granska och genomföra en opposition på ett vetenskapligt arbete (5)
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- diskutera och reflektera över marknadsföringens samhälleliga och etiska aspekter (6)
- identifiera sitt behov av ytterligare kunskap för att kunna utveckla sin kompetens inom marknadsföringsområdet (7)