Datum | Status | System | Information |
---|---|---|---|
2023-06-29 10:44 | Fungerar | Växel- och support nummer går ej att nå |
Status: Fungerar.
Just nu går det inte att komma fram på våra växel- eller supportnummer. Felsökning pågår.
|
2023-06-29 09:40 | Störningar | Växel- och support nummer går ej att nå |
Status: Störning.
Just nu går det inte att komma fram på våra växel- eller supportnummer. Felsökning pågår.
|
2023-05-02 12:46 | Fungerar | DNS-problem för learn.du.se |
Status: Fungerar.
Blackboard Learn, vår levereantör av lärplattformen Learn, har haft problem med sina dns-servrar, vilket resulterat i att det ibland kan vara svårt att nå fram till learn.du.se. Problemet är åtgärdat, men man kan fortfarande uppleva problem pga av cachning i dns-systemet. Förhoppningsvis löser det sig helt med tiden, men om du vill försöka skynda på processen kan du prova att starta om din dator och din internetrouter för att tömma dns-cachar. |
2023-04-25 04:00 | Störningar | DNS-problem för learn.du.se |
Status: Störning.
Blackboard Learn, vår levereantör av lärplattformen Learn, har haft problem med sina dns-servrar, vilket resulterat i att det ibland kan vara svårt att nå fram till learn.du.se. Problemet är åtgärdat, men man kan fortfarande uppleva problem pga av cachning i dns-systemet. Förhoppningsvis löser det sig helt med tiden, men om du vill försöka skynda på processen kan du prova att starta om din dator och din internetrouter för att tömma dns-cachar. |
2022-12-22 10:49 | Fungerar | Inloggning på Högskolans onlinetjänster | Status: Fungerar. Just nu är det problem med inloggningstjänsten, felsökning pågår. Upplever du problem kan du prova att göra upprepade inloggningsförsök, |
2022-12-22 09:58 | Störningar | Inloggning på Högskolans onlinetjänster | Status: Störning. Just nu är det problem med inloggningstjänsten, felsökning pågår. Upplever du problem kan du prova att göra upprepade inloggningsförsök, |
2022-12-20 22:44 | Fungerar | Inloggning på Högskolans onlinetjänster |
Status: Fungerar.
På grund av säkerhetsproblem i programvaran som hanterar vårt centrala inloggningssystem kommer vi med kort varsel att driftsätta en ny version för att avhjälpa problemet. Läs mer på vår Studentwebb och Medarbetarwebb (nyhet) |
2022-12-20 20:00 | Störningar | Inloggning på Högskolans onlinetjänster |
Status: Störning.
På grund av säkerhetsproblem i programvaran som hanterar vårt centrala inloggningssystem kommer vi med kort varsel att driftsätta en ny version för att avhjälpa problemet. Läs mer på vår Studentwebb och Medarbetarwebb (nyhet) |
2022-12-07 17:13 | Fungerar | Ladok | Status: Fungerar. Alla tjänster relaterade till Ladok är just nu ur funktion. Driftleverantören arbetar på problemet. |
2022-12-07 16:34 | Avbrott | Ladok | Status: Avbrott. Alla tjänster relaterade till Ladok är just nu ur funktion. Driftleverantören arbetar på problemet. |
2022-12-07 09:24 | Fungerar | Utskriftssystem | Status: Fungerar. Utskriftssystemet för studenter ligger nere på Campus Borlänge för tillfället. Högskolan jobbar tillsammans med leverantören på en lösning. Vi återkommer när vi fått ett positivt besked. |
2022-12-06 09:54 | Störningar | Utskriftssystem | Status: Störning. Utskriftssystemet för studenter ligger nere på Campus Borlänge för tillfället. Högskolan jobbar tillsammans med leverantören på en lösning. Vi återkommer när vi fått ett positivt besked. |
2022-12-02 09:53 | Avbrott | Utskriftssystem | Status: Avbrott. Utskriftssystemet för studenter ligger nere på Campus Borlänge för tillfället. Högskolan jobbar tillsammans med leverantören på en lösning. Vi återkommer när vi fått ett positivt besked. |
2022-11-15 11:52 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. Vi har just nu en störning på vår webbplats som påverkar visning av bland annat kursutbudet. Vi arbetar på att lösa problemet så snart som möjligt. |
2022-11-15 10:41 | Störningar | www.du.se | Status: Störning. Vi har just nu en störning på vår webbplats som påverkar visning av bland annat kursutbudet. Vi arbetar på att lösa problemet så snart som möjligt. |
2022-10-27 13:08 | Fungerar | Övrigt | Status: Fungerar. Måndag 24/10 kl 22:00 stänger Borlänge Energi av varmvatten och värme i fastigheten på Campus Borlänge. Arbetet förväntas pågå i högst 36 timmar. Kallvattnet fungerar som vanligt. |
2022-10-19 09:18 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Måndag 24/10 kl 22:00 stänger Borlänge Energi av varmvatten och värme i fastigheten på Campus Borlänge. Arbetet förväntas pågå i högst 36 timmar. Kallvattnet fungerar som vanligt. |
2022-10-19 09:05 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Måndag 22/10 kl 22:00 stänger Borlänge Energi av varmvatten och värme i fastigheten på Campus Borlänge. Arbetet förväntas pågå i högst 36 timmar. Kallvattnet fungerar som vanligt. |
2022-10-19 08:55 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Måndag 22/10 stänger Borlänge Energi av varmvatten och värme i fastigheten på Campus Borlänge. Arbetet förväntas pågå i högst 36 timmar. |
2022-10-24 22:00 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Måndag 22/10 stänger Borlänge Energi av varmvatten och värme i fastigheten Campus Borlänge. Arbetet förväntas pågå i högst 36 timmar. |
2022-09-28 09:51 | Störningar | Problem med mobil-aknytningar |
Status: Störning.
Det verkar vara problem att ringa till mobil-anknytningar just nu. Felsökning pågår.
|
2022-06-02 15:39 | Fungerar | Uppdatering Office / Acrobat |
Status: Fungerar.
Just nu uppdateras Office och Adobe Acrobat automatiskt på våra datorer. För att dessa viktiga uppdateringar ska kunna genomföras krävs det att programmen avinstalleras på en del av våra datorer, främst de med äldre installationer. Den senaste version av Office och Acrobat kommer att installeras automatistkt efter ett tag. Du behöver inte göra något aktivt. Läs här om vill veta hur du kan använda Office / Acrobat under tiden eller behöver hjälp: Mina Office/Adobe program har försvunnit? Vad gör jag? |
2022-05-25 10:05 | Störningar | Uppdatering Office / Acrobat |
Status: Störning.
Just nu uppdateras Office och Adobe Acrobat automatiskt på våra datorer. För att dessa viktiga uppdateringar ska kunna genomföras krävs det att programmen avinstalleras på en del av våra datorer, främst de med äldre installationer. Den senaste version av Office och Acrobat kommer att installeras automatistkt efter ett tag. Du behöver inte göra något aktivt. Läs här om vill veta hur du kan använda Office / Acrobat under tiden eller behöver hjälp: Mina Office/Adobe program har försvunnit? Vad gör jag? |
2022-01-21 10:22 | Fungerar | Planerat driftunderhåll av Play (Mediatjänsten i Learn) |
Status: Fungerar.
Uppgradering av Mediatjänsten Play (Kaltura), helgen v 4 (28/1 kl 22.00-30/1 kl 09.00). Detta kan innebära en del störningar för dig som laddar upp eller tittar på föreläsningar via Learn/Play: https://learn.du.se/ultra/tools Kom ihåg att du alltid kan komma förbi Supportcaféet i Zoom eller ringa support på 023-77 88 88 om du behöver hjälp eller stöd. |
2022-01-28 22:00 | Störningar | Planerat driftunderhåll av Play (Mediatjänsten i Learn) |
Status: Störning.
Uppgradering av Mediatjänsten Play (Kaltura), helgen v 4 (28/1 kl 22.00-30/1 kl 09.00). Detta kan innebära en del störningar för dig som laddar upp eller tittar på föreläsningar via Learn/Play: https://learn.du.se/ultra/tools Kom ihåg att du alltid kan komma förbi Supportcaféet i Zoom eller ringa support på 023-77 88 88 om du behöver hjälp eller stöd. |
2021-11-30 08:00 | Fungerar | Break-out rum Zoom |
Status: Fungerar.
Breakout-rum i Zoom fungerar igen.
|
2021-11-24 09:16 | Störningar | Break-out rum Zoom |
Status: Störning.
Breakout-rum i Zoom fungerar inte nu. Vi felsöker.
|
2021-11-24 09:15 | Fungerar | Videochat |
Status: Fungerar.
Breakout-rum i Zoom fungerar inte nu. Vi felsöker.
|
2021-11-24 09:14 | Störningar | Videochat |
Status: Störning.
Breakout-rum i Zoom fungerar inte nu. Vi felsöker.
|
2021-11-08 15:31 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Just nu kommer man inte fram på växel- eller supportnummer. Att ringa direkt på anknytningsnummer fungerar dock. |
2021-11-08 15:10 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Just nu kommer man inte fram på växel- eller supportnummer. Att ringa direkt på anknytningsnummer fungerar dock. |
2021-10-01 15:23 | Fungerar | Learn |
Status: Fungerar.
Uppdatering: 15:23 -------------------- Vår lärplattform Learn har just nu problem med sina säkerhetscertifikat. Detta gör att vissa kan ha problem att ansluta till tjänsten. Leverantören jobbar på en lösning på problemet. |
2021-10-01 09:25 | Störningar | Learn | Status: Störning. Vår lärplattform Learn har just nu problem med sina säkerhetscertifikat. Detta gör att vissa kan ha problem att ansluta till tjänsten. Leverantören jobbar på en lösning på problemet. |
2021-05-26 08:40 | Fungerar | Övrigt | Status: Fungerar. Detta är ett test. |
2021-05-26 08:38 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Detta är ett test. |
2021-03-15 13:24 | Fungerar | Play (Kaltura) |
Status: Fungerar.
"My Media" och Play fungerar igen.
|
2021-03-09 14:37 | Fungerar | Telefoni | Status: Fungerar. Just nu har vi stora störningar med vår telefoni. Detta i samband med operatörsbytet. Support arbetar med att lösa problemet. |
2021-03-09 10:01 | Störningar | Telefoni | Status: Störning. Just nu har vi stora störningar med vår telefoni. Detta i samband med operatörsbytet. Support arbetar med att lösa problemet. |
2021-03-09 09:46 | Störningar | Play (Kaltura) |
Status: Störning.
"My Media" och Play fungerar inte som de ska just nu. Leverantören jobbar på detta. Vi hoppas att det är löst snart. Mer information: https://status.nordu.net/
|
2021-03-08 08:52 | Avbrott | Play (Kaltura) |
Status: Avbrott.
"My Media" och Play fungerar inte som de ska just nu. Leverantören jobbar på detta. Vi hoppas att det är löst snart. Mer information: https://status.nordu.net/
|
2021-01-19 14:02 | Fungerar | Problem med anslutning till Zoom |
Status: Fungerar.
Problemet med anslutning till Zoom är nu löst.
|
2021-01-19 10:21 | Störningar | Problem med anslutning till Zoom |
Status: Störning.
Att delta i Zoom-möten kan vara svårt just nu. Arbete pågår för att lösa problemet.
|
2020-11-18 08:41 | Störningar | Telefoni | Status: Störning. Just går det inte att ringa internt med anknytningsnummer. Vår leverantör jobbar på problemet. Under tiden går det att slå hela telefonnumret inkl. riktnummer (dvs. 023-77XXXX). |
2020-09-22 08:47 | Fungerar | Övrigt | Status: Fungerar. Det är problem med att komma åt flera av våra system. Vi felsöker just nu för att kunna åtgärda problemet. |
2020-09-22 08:34 | Störningar | Övrigt | Status: Störning. Det är problem med att komma åt flera av våra system. Vi felsöker just nu för att kunna åtgärda problemet. |
2020-09-14 09:08 | Fungerar | Certifikatproblem Eduroam |
Status: Fungerar.
På grund av ett problem hos vår certifikatleverantör tvingas vi byta ut ett stort antal certifikat i vår IT-infrastruktur. En konsekvens av detta är att enheter anslutna till vårt trådlösa nätverk Eduroam får problem! För Windowsdatorer innebär det i bästa fall bara att du behöver ansluta datorn till Eduroam igen och godkänna det nya certifikatet. För övriga enheter, såsom Android och IOS-enheter samt Mac'ar behövs en ny onboarding till nätet. I vissa fall kan du även behöva onboarda din Windowsdator på nytt. Instruktioner för onboarding: https://www.du.se/sv/hjalp/it-stod/tradlost-nat/ |
2020-08-28 15:06 | Fungerar | www.du.se |
Status: Fungerar.
Det förekommer för tillfället problem med webbplatsens sök. Vi jobbar på en lösning och räknar med att vara klara under dagen. |
2020-08-28 10:15 | Avbrott | www.du.se |
Status: Avbrott.
Det förekommer för tillfället problem med webbplatsens sök. Vi jobbar på en lösning och räknar med att vara klara under dagen. |
2020-07-08 12:40 | Störningar | Certifikatproblem Eduroam |
Status: Störning.
På grund av ett problem hos vår certifikatleverantör tvingas vi byta ut ett stort antal certifikat i vår IT-infrastruktur. En konsekvens av detta är att enheter anslutna till vårt trådlösa nätverk Eduroam får problem! För Windowsdatorer innebär det i bästa fall bara att du behöver ansluta datorn till Eduroam igen och godkänna det nya certifikatet. För övriga enheter, såsom Android och IOS-enheter samt Mac'ar behövs en ny onboarding till nätet. I vissa fall kan du även behöva onboarda din Windowsdator på nytt. Instruktioner för onboarding: https://www.du.se/sv/hjalp/it-stod/tradlost-nat/ |
2020-04-29 08:14 | Fungerar | Problem med åtkomst till filer |
Status: Fungerar.
** Vi har hittat en lösning på problemet. Testa gärna om du upptäcker att felen kvarstår, maila till support@du.se ** Flera användare har hört av sig och har problem med åtkomst till filer. Det är även problem att bifoga filer i mail.
Felet yttrar sig även genom att ett felmeddelande kommer upp vid inloggning med texten:
”Det går inte att hitta filen C:\User\användarnamn\AppData\Local\Temp\pcloginapp.exe Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen.” En tillfällig lösning är att du försöker öppna filen en gång (ibland flera gånger) till alternativ bifogar filen igen.
IT-avdelningen jobbar tillsammans med våra leverantörer med att hitta en lösning. |
2020-04-28 13:05 | Störningar | Problem med åtkomst till filer |
Status: Störning.
** Vi har hittat en lösning på problemet. Testa gärna om du upptäcker att felen kvarstår, maila till support@du.se ** Flera användare har hört av sig och har problem med åtkomst till filer. Det är även problem att bifoga filer i mail.
Felet yttrar sig även genom att ett felmeddelande kommer upp vid inloggning med texten:
”Det går inte att hitta filen C:\User\användarnamn\AppData\Local\Temp\pcloginapp.exe Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen.” En tillfällig lösning är att du försöker öppna filen en gång (ibland flera gånger) till alternativ bifogar filen igen.
IT-avdelningen jobbar tillsammans med våra leverantörer med att hitta en lösning. |
2020-04-27 10:55 | Störningar | Problem med åtkomst till filer |
Status: Störning.
Flera användare har hört av sig och har problem med åtkomst till filer. Det är även problem att bifoga filer i mail.
Felet yttrar sig även genom att ett felmeddelande kommer upp vid inloggning med texten:
”Det går inte att hitta filen C:\User\användarnamn\AppData\Local\Temp\pcloginapp.exe Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen.” En tillfällig lösning är att du försöker öppna filen en gång (ibland flera gånger) till alternativ bifogar filen igen.
IT-avdelningen jobbar tillsammans med våra leverantörer med att hitta en lösning. |
2020-01-09 14:16 | Fungerar | Problem i lagringssystem orsakar störningar i flera system |
Status: Fungerar.
Ett underhållsarbete på en av våra databasservrar kommer att orsaka avbrott på vissa av våra system. Webben kommer att vara uppe men många av de system som finns där kommer att vara ur funktion. Connect, Videochat och Agresso kommer också att vara berörda. Störningen beräknas till mellan en och tre timmar. |
2020-01-14 18:00 | Avbrott | Problem i lagringssystem orsakar störningar i flera system |
Status: Avbrott.
Ett underhållsarbete på en av våra databasservrar kommer att orsaka avbrott på vissa av våra system. Webben kommer att vara uppe men många av de system som finns där kommer att vara ur funktion. Connect, Videochat och Agresso kommer också att vara berörda. Störningen beräknas till mellan en och tre timmar. |
2019-12-17 09:01 | Fungerar | Samtal | Status: Fungerar. Nu ska samtal.du.se fungera igen! |
2019-12-17 08:42 | Avbrott | Samtal | Status: Avbrott. Vi har just nu problem med samtal.du.se, men arbetar intensivt med att åtgärda detta! |
2019-09-11 11:43 | Fungerar | Learn | Status: Fungerar. |
2019-08-14 11:25 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Vi har problem med gästinloggningen i kursrum och programrum i Learn. På sidan https://www.du.se/learn finns information om hur du istället loggar in. På måndag öppnar registreringen och så fort du är registrerad loggar du in med ditt konto istället. |
2019-08-14 11:21 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. På sidan https://www.du.se/learn finns information om hur du istället loggar in. På måndag öppnar registreringen och så fort du är registrerad loggar du in med ditt konto istället. |
2019-08-14 11:16 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. På sidan https://www.du.se/learn finns information om hur du istället loggar in. På måndag öppnar registreringen och så fort du är registrerad loggar du in med ditt konto istället. |
2019-08-14 11:15 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. På sidan https://www.du.se/learn finns en instruktion hur du istället kan göra för att logga in. På måndag öppnar registreringen och så fort du är registrerad loggar du in med ditt konto istället. |
2019-08-14 11:09 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. På sidan www.du.se/learn finns en instruktion hur du istället kan göra för att logga in. På måndag öppnar registreringen och så fort du är registrerad loggar du in med ditt konto istället. |
2019-08-14 11:03 | Störningar | Learn | Status: Störning. Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. Följ istället anvisningarna på http://www.du.se/learn för att logga in som gäst. |
2019-08-14 10:41 | Störningar | Learn | Status: Störning. Vi har problem med gästinloggning i Learn via länken från programsidor och kurssidor. Följ istället anvisningarna på http://www.du.se/learn för att logga in som gäst. |
2019-04-04 16:00 | Störningar | Telefonväxel |
Status: Störning.
Torsdagen den 4/4 kommer vi att uppgradera MiCC Agent, arbetet kommer att starta kl 16:00 och kan innebära störningar i telefoni och support under kvällen. Användare av Agent ska lämna sina datorer igång när de går för dagen för att nödvändig programvara ska kunna installeras. |
2019-03-21 09:47 | Fungerar | Telefonväxel |
Status: Fungerar.
Tisdagen den 19/3 kommer en uppgradering av Högskolans telefonväxel att genomföras. Arbetet kommer att starta efter klockan 16:00 och kan innebära störningar i telefontrafiken under kvällen. Har du en mobiltelefon kommer anknytningarna inte att fungera under uppgraderingen, det går dock att ringa externa nummer eller mobilnummer som vanligt. Högskolans telefonsupport mellan klockan 16:00 - 22:00 kan också drabbas av korta störningar. |
2019-03-19 16:00 | Störningar | Telefonväxel |
Status: Störning.
Tisdagen den 19/3 kommer en uppgradering av Högskolans telefonväxel att genomföras. Arbetet kommer att starta efter klockan 16:00 och kan innebära störningar i telefontrafiken under kvällen. Har du en mobiltelefon kommer anknytningarna inte att fungera under uppgraderingen, det går dock att ringa externa nummer eller mobilnummer som vanligt. Högskolans telefonsupport mellan klockan 16:00 - 22:00 kan också drabbas av korta störningar. |
2019-02-08 15:39 | Störningar | Learn |
Status: Störning.
Efter senaste versionsuppdateringen av Learn så går det tyvärr inte längre att logga in via webbläsaren Internet Explorer. De webbläsare vi kan rekommendera är Chrome, Firefox, Edge eller Safari. Vi beklagar detta och att vi inte kunnat meddela detta tidigare och vi hoppas att det inte ställer till allt för mycket besvär för er. |
2018-11-12 09:11 | Fungerar | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Fungerar.
Att skicka mail till Yahoo-ägda domäner verkar nu fungera som det ska. På grund av deras strikta regler kommer vi att löpande övervaka att vi inte stöter på nya problem.
Vi rekommenderar fortfarande inte någon att vidarebefordra mail till Yahoo! |
2018-11-08 16:27 | Störningar | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Störning.
Våra problem att skicka e-post till Yahoo's olika domäner är för tillfället lösta. På grund av deras regelverk för mottagande av e-post och att vi har många användare med vidarebefordran av e-post finns en risk att problemet endast är tillfälligt löst! Vi rekommenderar er studenter som har vidarebefordran av du-mailen till Yahoo att ta bort denna och läsa er du-mail på webmail.du.se istället.
|
2018-09-10 17:18 | Avbrott | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Avbrott.
Vår domän (du.se) är för närvarande spärrad hos yahoo.com för e-postsändning. Det innebär att alla ni som har aktiverat vidarebefordran av er du.se-mail till ett yahoo-konto inte får leverans av mail som skickas till er du.se-mailadress. Om du som student aktiverat vidarebefordran av din e-post och gjort detta till ett yahoo-konto ber vi dig tillfälligt ta bort denna vidarebefordran så att du inte missar någon e-post som Högskolan Dalarna försöker skicka till dig! Ändra dina e-postinställningar på "Mina sidor" på vår web: Besök du.se, klicka på "Mina sidor" -> "Mitt Användarkonto" -> "Extern e-post och vidarebefordran" Vi arbetar på att lösa problemet, men har tyvärr ingen prognos om när det kan vara löst. /IT-avdelningen
|
2018-08-22 09:28 | Fungerar | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Fungerar. Vidarebefordran av e-post till yahoo-adresser fungerar nu åter igen! /IT-avdelningen |
2018-08-17 09:00 | Avbrott | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Avbrott.
Vår domän (du.se) är för närvarande spärrad hos yahoo.com för e-postsändning. Det innebär att alla ni som har aktiverat vidarebefordran av er du.se-mail till ett yahoo-konto inte får leverans av mail som skickas till er du.se-mailadress. Om du som student aktiverat vidarebefordran av din e-post och gjort detta till ett yahoo-konto ber vi dig tillfälligt ta bort denna vidarebefordran så att du inte missar någon e-post som Högskolan Dalarna försöker skicka till dig! Ändra dina e-postinställningar på "Mina sidor" på vår web: Vi arbetar på att lösa problemet, men har tyvärr ingen prognos om när det kan vara löst. /IT-avdelningen |
2018-08-17 09:00 | Avbrott | Vidarebefordran av epost till Yahoo! |
Status: Avbrott.
Vår domän (du.se) är för närvarande spärrad hos yahoo.com för e-postsändning. Det innebär att alla ni som har aktiverat vidarebefordran av er du.se-mail till ett yahoo-konto inte får leverans av mail som skickas till er du.se-mailadress. Om du som student aktiverat vidarebefordran av din e-post och gjort detta till ett yahoo-konto ber vi dig tillfälligt ta bort denna vidarebefordran så att du inte missar någon e-post som Högskolan Dalarna försöker skicka till dig! Ändra dina e-postinställningar på "Mina sidor" på vår web: Vi arbetar på att lösa problemet, men har tyvärr ingen prognos om när det kan vara löst. /IT-avdelningen |
2018-03-29 12:03 | Fungerar | Samtal |
Status: Fungerar.
Just nu är det problem att logga in i Samtalsrummen |
2018-03-29 10:43 | Störningar | Samtal |
Status: Störning.
Just nu är det problem att logga in i Samtalsrummen |
2017-10-20 14:35 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Det går åter igen att ringa med kortnummer. |
2017-10-20 08:50 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. För närvarande går det inte att ringa med kortnummer. |
2017-09-21 10:09 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Alla funktioner är nu återställda. |
2017-09-20 13:55 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Ett kabelfel hos Telia gör att det inte går att ringa med kortnummer samt att du kan inte se vem som ringer. Används hela numret fungerar det dock. |
2017-01-24 09:34 | Fungerar | Problem med utskrifter | Status: Fungerar. Just nu går det inte att skriva ut. IT-avdelningen jobbar med problemet. |
2017-01-24 08:09 | Störningar | Problem med utskrifter | Status: Störning. Just nu går det inte att skriva ut. IT-avdelningen jobbar med problemet. |
2016-11-22 12:00 | Fungerar | Problem i lagringssystem orsakar störningar i flera system |
Status: Fungerar.
Problemen åtgärdade och alla system ska nu fungera som vanligt igen. ----------------------------------------------------------------------------- Under natten har vi haft problem i ett av våra centrala lagringssystem. Grundproblemet är nu avhjälpt, men vi har fortfarande störningar i driften av flera av våra system, som vi nu jobbar hårt för att lösa. Det mesta ska nu fungera, men en del arbete återstår innan allt är stabilt igen. Drabbade system har varit bland annat mailsystem, Connect (samtal.du.se), vårt centrala inloggningssystem mm. |
2016-11-22 04:30 | Störningar | Problem i lagringssystem orsakar störningar i flera system |
Status: Störning.
Under natten har vi haft problem i ett av våra centrala lagringssystem. Grundproblemet är nu avhjälpt, men vi har fortfarande störningar i driften av flera av våra system, som vi nu jobbar hårt för att lösa. Det mesta ska nu fungera, men en del arbete återstår innan allt är stabilt igen. Drabbade system har varit bland annat mailsystem, Connect (samtal.du.se), vårt centrala inloggningssystem mm. |
2016-10-21 11:24 | Fungerar | Utskriftssystemet |
Status: Fungerar.
Problemet med utskriftssystemet avhjälpt. Fortfarande kan en del skrivare behöva startas om för att börja fungera igen, men vi jobbar på det! |
2016-10-21 10:26 | Störningar | Utskriftssystemet |
Status: Störning.
Vi har just nu problem med utskriftssystemet. När man skickar utskrifter så dyker de inte upp i vissa skrivare. Tyvärr verkar ganska många skrivare vara drabbade, så det kan vara svårt att hitta en fungerande skrivare. Vi jobbar på att lösa problemet. Hittar du en skrivare som inte verkar fungera, skicka gärna ett mail till support@du.se med skrivarnamnet (PRTxx) och lägg en lapp på skrivaren/kopiatorn att den är felanmäld! |
2016-10-11 07:43 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. |
2016-10-10 09:00 | Störningar | Telefonväxel |
Status: Störning.
Det är störningar i Telias nät vilket innebär att det inte går att ringa kortnummer från mobiler som är anslutna till växeln. Det fungerar om du ringer det fullständiga numret inkl. riktnummer. Bordstelefoner fungerar som vanligt. |
2016-10-05 09:25 | Fungerar | Inspelade föreläsningar |
Status: Fungerar.
På tisdag den 4/10 klockan 16:00 kommer undershållsarbete ske vilket innebär att inspelningarna kommer att vara otillgängliga. Arbetet beräknas vara klart 18:00. |
2016-10-04 16:00 | Avbrott | Inspelade föreläsningar |
Status: Avbrott.
På tisdag den 4/10 klockan 16:00 kommer undershållsarbete ske vilket innebär att inspelningarna kommer att vara otillgängliga. Arbetet beräknas vara klart 18:00. |
2016-10-01 10:00 | Fungerar | Planerat nätverksunderhåll |
Status: Fungerar.
Arbetet avslutat utan några större störningar. På lördag den 1/10, med start kl 07:00, genomför vi ett planerat underhåll av Högskolans nätverk för att förbereda installation av nya SUNET-förbindelser (Internetaccess). Arbetet planeras vara slutfört innan kl 09:00, men vi reserverar oss för eventuella störningar även efter detta. Under arbetet kan störningar i alla våra system uppstå. |
2016-10-01 07:00 | Störningar | Planerat nätverksunderhåll |
Status: Störningar.
På lördag den 1/10, med start kl 07:00, genomför vi ett planerat underhåll av Högskolans nätverk för att förbereda installation av nya SUNET-förbindelser (Internetaccess). Arbetet planeras vara slutfört innan kl 09:00, men vi reserverar oss för eventuella störningar även efter detta. Under arbetet kan störningar i alla våra system uppstå. |
2016-09-28 15:06 | Fungerar | Fronter | Status: Fungerar. |
2016-09-28 10:59 | Störningar | Fronter | Status: Störning. För tillfället har vi problem med Fronter, problemet är centralt och har inte bara drabbat Högskolan Dalarna. Fronter håller på att arbeta med detta och förhoppningsvis kommer en lösning ske inom kort. Vi ber om ursäkt för strulet. |
2016-09-12 12:49 | Fungerar | Fronter | Status: Fungerar. |
2016-09-12 10:56 | Avbrott | Fronter | Status: Avbrott. Fronter är nere för tillfället. Leverantören jobbar på problemet. |
2016-08-09 11:23 | Fungerar | Telefoni | Status: Fungerar. Just nu är det problem att ringa in till växeln efter ett strömavbrott. |
2016-08-09 10:59 | Störningar | Telefoni | Status: Störning. Just nu är det problem att ringa in till växeln efter ett strömavbrott. |
2016-07-12 09:52 | Fungerar | Webmail (studenter) |
Status: Fungerar.
Uppgradering av e-postsystem för studenter. Ny beräknad klartid 22:00. Arbetet börjar 2016-07-11 13:00 och beräknas vara klart ca 17:00. Under arbetet kommer det inte att vara möjligt att läsa mail för studenter. Extern e-post till personal kommer att läggas på kö och levereras efter avbrottet, intern och utgående e-post till/från personal fungerar normalt. |
2016-07-11 13:00 | Avbrott | Webmail (studenter) |
Status: Avbrott.
Uppgradering av e-postsystem för studenter. Ny beräknad klartid 22:00. Arbetet börjar 2016-07-11 13:00 och beräknas vara klart ca 17:00. Under arbetet kommer det inte att vara möjligt att läsa mail för studenter. Extern e-post till personal kommer att läggas på kö och levereras efter avbrottet, intern och utgående e-post till/från personal fungerar normalt. |
2016-07-11 13:00 | Avbrott | Webmail (studenter) |
Status: Avbrott.
Uppgradering av e-postsystem för studenter. Arbetet börjar 2016-07-11 13:00 och beräknas vara klart ca 17:00. Under arbetet kommer det inte att vara möjligt att läsa mail för studenter. Extern e-post till personal kommer att läggas på kö och levereras efter avbrottet, intern och utgående e-post till/från personal fungerar normalt. |
2016-06-28 09:42 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Tisdagen den 21 juni kommer vi att uppgradera telefonisystemet vilket kommer att innebära driftstörningar i telefonin mellan kl.15.00 och kanske fram till onsdag morgon. |
2016-06-21 09:58 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Tisdagen den 21 juni kommer vi att uppgradera telefonisystemet vilket kommer att innebära driftstörningar i telefonin mellan kl.15.00 och kanske fram till onsdag morgon. |
2016-03-23 09:15 | Fungerar | Telefonväxel |
Status: Fungerar.
Det går för närvarande inte att ringa på kortnummer från OE-anknytning, dvs mobilen. Det är Telia Mobile som har problem och de felsöker och har en förhoppning om att det ska kunna vara klart till ca 15.00. Det fungerar att ringa på bakomliggande mobilnummer. |
2016-03-22 14:03 | Störningar | Telefonväxel |
Status: Störning.
Det går för närvarande inte att ringa på kortnummer från OE-anknytning, dvs mobilen. Det är Telia Mobile som har problem och de felsöker och har en förhoppning om att det ska kunna vara klart till ca 15.00. Det fungerar att ringa på bakomliggande mobilnummer. |
2016-01-11 09:21 | Fungerar | Utskriftssystem | Status: Fungerar. Utskriftssystemet är nu utbytt och i stort sett alla nya multifunktionsmaskiner ska vara i drift. Läs mer på www.du.se/print. |
2016-01-10 11:07 | Fungerar | Hemkataloger (H:) |
Status: Fungerar.
Byte av disksystem för hemkataloger (H:). Bytet är nu genomfört. Om det uppstår problem som kan misstänkas vara relaterade, kontakta support@du.se. |
2016-01-08 17:00 | Avbrott | Hemkataloger (H:) |
Status: Avbrott.
Byte av disksystem för hemkataloger (H:). Vi kommer under helgen att byta lagringssystem för hemkataloger. Under tiden går det inte att komma åt filer på H: , logga in i datorsalar eller på maggie.du.se. Inte heller web-sidor på users.du.se kommer att vara tillgängliga. Arbetet beräknas klart senast Måndag 2016-01-11 kl 07:00 Vid frågor kontakta support@du.se. |
2016-01-08 07:00 | Avbrott | Utskriftssystem | Status: Avbrott. Den 8-10 januari byter vi ut alla Ricohskrivare. Detta innebär att det inte går att skriva ut eller kopiera under tiden för bytet. Från måndagen den 11 januari ska allt var i drift. Läs mer på www.du.se/print. |
2015-11-14 10:50 | Fungerar | Driftavbrott nätverk |
Status: Fungerar.
Uppgraderingen är klar och allt verkar vara uppe igen. Vid frågor kontakta support@du.se. |
2015-11-14 09:00 | Avbrott | Driftavbrott nätverk |
Status: Avbrott.
För att kunna byta brandvägg kommer vi att ha ett driftavbrott under ca 1 timme. Under denna tid kommer de flesta tjänster att vara onåbara, bl.a. inloggning, epost, webb och utskrifter. Vid frågor kontakta support@du.se. |
2015-09-08 13:20 | Fungerar | Samtal | Status: Fungerar. |
2015-09-08 10:32 | Störningar | Samtal | Status: Störning. Just nu har vi problem med inloggningen till samtalsrum i Connect. Vi arbetar med att lösa problemet. Prova att logga in igen om en liten stund. |
2015-06-17 10:32 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Uppgraderingar av Högskolans telefonväxel kan komma att medföra störningar och problem att ringa till Högskolan under ett par timmar. |
2015-06-16 15:00 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störningar. Uppgraderingar av Högskolans telefonväxel kan komma att medföra störningar och problem att ringa till Högskolan under ett par timmar. |
2015-06-03 12:42 | Fungerar | Webmail (studenter) |
Status: Fungerar.
Prestandaproblem i webmail.du.se. Vi har för tillfället problem med prestanda i studentmail-platformen. Orsaken är att diskarna börjar bli fulla. Vi håller på att flytta en del konton till andra diskar för att lösa problemen. Under tiden kommer dock flytten av konton i sig att påverka prestandan negativt. Flytten av konton väntas ta en eller ett par dagar. |
2015-06-03 10:09 | Fungerar | TimeEdit | Status: Fungerar. |
2015-06-03 08:00 | Störningar | TimeEdit |
Status: Störning.
Bokning av bilar och lokaler kan ej göras via webbgränssnittet, utan måste ske via reception/växel (bilar) och schemaadministratör (lokaler). Leverantören av systemet (TimeEdit) jobbar för närvarande med att lösa problemet. |
2015-06-02 13:16 | Störningar | Webmail (studenter) |
Status: Störning.
Prestandaproblem i webmail.du.se. Vi har för tillfället problem med prestanda i studentmail-platformen. Orsaken är att diskarna börjar bli fulla. Vi håller på att flytta en del konton till andra diskar för att lösa problemen. Under tiden kommer dock flytten av konton i sig att påverka prestandan negativt. Flytten av konton väntas ta en eller ett par dagar. |
2015-05-13 08:00 | Fungerar | Inspelade föreläsningar |
Status: Fungerar.
|
2015-05-11 09:41 | Avbrott | Inspelade föreläsningar |
Status: Avbrott.
För tillfället är det problem med våra inspelade föreläsningar. Vi undersöker problemet och hoppas lösa det så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för problemen. |
2015-05-09 17:00 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. |
2015-05-09 09:00 | Avbrott | www.du.se |
Status: Avbrott.
Under lördagen genomför IT-avdelningen underhållsarbeten på bl.a. vår webbplats och därför kommer den att vara nere eller innehålla begränsad information under en del av dagen.
Om vår webbplats ligger nere kan du alltid gå direkt till en del tjänster via följande länkar:
Fronter: https://fronter.du.se/ Videochat: http://videochat.du.se/ Webmail: https://webmail.du.se/ |
2015-02-24 17:28 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Nationella störningar i Telia och Tele 2:s 3G-nät påverkar även samtal till och från Högskolan. Läs mer på Telia: http://goo.gl/67efm4 |
2015-02-23 12:43 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Nationella störningar i Telia och Tele 2:s 3G-nät påverkar även samtal till och från Högskolan. Läs mer på Telia: http://goo.gl/67efm4 |
2015-02-23 12:24 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Nationella störningar i Telia och Tele 2:s 3G-nät påverkar även samtal till Högskolan. Läs mer på Telia: http://goo.gl/67efm4 |
2015-01-27 13:01 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Nu går det att ringa Högskolan igen. |
2015-01-27 11:00 | Avbrott | Telefonväxel | Status: Avbrott. Just nu har vi problem med vår telefonväxel och det går inte att ringa in till Högskolan. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer för att lösa problemet så snabbt som möjligt! |
2015-01-27 11:00 | Störningar | Telefonväxel | Status: Störning. Just nu har vi problem med vår telefonväxel och det går inte att ringa in till Högskolan. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer för att lösa problemet så snabbt som möjligt! |
2015-01-20 16:06 | Fungerar | Problem att se schema | Status: Fungerar. Det går nu att se schema igen. |
2015-01-20 15:23 | Avbrott | Problem att se schema | Status: Avbrott. Nätverksproblem inom SUNET gör att det just nu inte går att se sitt schema på webben. Enligt uppgift arbetas det på att lösa problemet. |
2014-12-11 09:15 | Fungerar | Trådlösa nätverk | Status: Fungerar. Problemet med det trådlösa nätverket är nu åtgärdat! |
2014-12-11 08:00 | Störningar | Trådlösa nätverk | Status: Störning. Under torsdagsmorgonen har vi haft problem med anslutning mot det trådlösa nätverket (Eduroam mfl). Problemet berörde endast datorer, ej telefoner. |
2014-09-19 09:21 | Fungerar | Fronter | Status: Fungerar. Problemet med Fronter är nu åtgärdat. |
2014-09-19 08:57 | Avbrott | Fronter | Status: Avbrott. Det går för närvarande inte att använda Fronter på grund av ett problem hos leverantören. De undersöker problemet. |
2014-09-17 12:08 | Fungerar | www.du.se |
Status: Fungerar.
Vi är nu klara med våra uppdateringar. |
2014-09-17 11:58 | Avbrott | www.du.se |
Status: Avbrott.
Idag (2014-09-17) kl. 12.00 kommer vår hemsida www.du.se inte vara tillgänglig då den uppdateras. Den blir nere ungefär ett par minuter. |
2014-09-15 10:13 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. Problemet med långa laddtider på www.du.se är nu åtgärdat. |
2014-09-15 08:52 | Störningar | www.du.se | Status: Störning. Det är för närvarande långa laddtider på www.du.se på grund av problem med en extern komponent. Vi jobbar på att lösa problemet. |
2014-09-04 16:45 | Fungerar | Telefonväxel |
Status: Fungerar.
Leverantören har avhjälpt problemet och det ska nu gå att nå alla anknytningar i Högskolans växel igen! |
2014-09-04 14:00 | Störningar | Telefonväxel |
Status: Störning.
Vi har problem med delar av vår telefonväxel (mobila enheter), vilket medför att det inte går att nå vissa anknytningar i vår växel. Leverantören arbetar med att lösa problemet! |
2014-06-25 11:32 | Fungerar | activate.du.se | Status: Fungerar. Systemunderhållet på activate.du.se är nu klart. |
2014-06-25 10:00 | Avbrott | activate.du.se | Status: Avbrott. Systemunderhåll kommer att ske på webbplatsen activate.du.se under förmiddagen onsdag 25/6 med start kl 10:00. Webbplatsen kommer att vara helt eller delvis otillgänglig till ca 12:00. |
2014-06-14 18:06 | Fungerar | Övrigt |
Status: Fungerar.
Underhållet är klart, om något problem kvarstår, anmäl det till support@du.se. |
2014-06-14 08:00 | Avbrott | Övrigt |
Status: Avbrott.
Vi kommer att utföra underhåll i nätverk och serversystem, samtliga system drabbas. Arbetet börjar med helt avbrott som sedan kommer det att övergå i störningar för enskilda system. Underhållsarbetet förväntas vara klart 2014-06-14 kl 18:00 |
2014-06-10 20:48 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. www.du.se fungerar normalt igen. |
2014-06-10 20:00 | Avbrott | www.du.se | Status: Avbrott. Vi har för närvarande problem med www.du.se. |
2014-05-23 17:46 | Fungerar | Videochat |
Status: Fungerar.
Arbetet avslutat, http://play.du.se/ är uppe igen. |
2014-05-23 16:00 | Störningar | Videochat |
Status: Störningar.
Play-portalen (http://play.du.se/ ) kommer att ha störningar pga underhåll av lagringssystem. Arbetet är planerat till kl16:00 - 18:00, fredagen den 23 maj. Frågor/felanmälningar till support@du.se |
2014-05-20 16:22 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. www.du.se: uppdaterades mellan 12.00 - 13.00 idag. |
2014-05-20 12:00 | Avbrott | www.du.se | Status: Avbrott. Underhållsarbete kommer att ske på www.du.se. Fronter, Connect etc kommer att vara tillgängliga. |
2014-05-13 08:30 | Fungerar | Fronter |
Status: Fungerar.
fronter.du.se är nu uppe igen. |
2014-05-13 08:16 | Avbrott | Fronter |
Status: Avbrott.
Just nu är det problem med fronter.du.se. Bör vara igång igen inom kort. |
2014-05-11 05:00 | Fungerar | www.du.se | Status: Fungerar. Problemen avhjälpta. www.du.se fungerar som normalt igen. |
2014-05-10 19:30 | Avbrott | www.du.se | Status: Avbrott. Vi har för närvarande problem med webbservern www.du.se. |
2014-05-04 15:50 | Fungerar | Login (CAS) | Status: Fungerar. Problemen avhjälpta. |
2014-05-04 06:50 | Störningar | Login (CAS) | Status: Störning. Problem på vår inloggningsserver orsakar störningar vid inloggning till bland annat Fronter, Mina sidor och Samtal. |
2014-04-16 09:56 | Fungerar | Login (CAS) | Status: Fungerar. Problemet med CAS är löst. |
2014-04-16 09:30 | Avbrott | Login (CAS) | Status: Avbrott. Logintjänsten CAS fungerar just nu inte. Det påverkar inloggning till Fronter, Mina Sidor och en del annat. |
2014-01-24 10:55 | Fungerar | Fronter | Status: Fungerar. |
2014-01-24 09:56 | Störningar | Fronter | Status: Prestandastörning. Det är just nu svårigheter att nå Fronter. De jobbar på problemet. |
2013-12-07 09:00 | Störningar | Nätverk | Status: Störningar. 7/12, kl 9:00 uppgraderas nätverket. Arbetet beräknas vara klart vid lunchtid och medför störningar på bl.a. du.se och Fronter. |
2013-12-07 09:00 | Störningar | Nätverk | Planerat avbrott 2013-12-07 09:00:00 Status: Prestandastörning. 7/12, kl 9:00 uppgraderas nätverket. Arbetet beräknas vara klart vid lunchtid och medför störningar på bl.a. du.se och Fronter. |
2013-11-26 16:00 | Avbrott | TimeEdit | Status: Avbrott. Vårt bokningssystem TimeEdit står inför en uppgradering och det medför störningar/avbrott på tisdag den 26/11 samt på onsdag den 27/11.Störningar/avbrott under dessa tider:Tisdag 26/11 klockan 16:00 - 17:00Onsdag 27/11 klockan 10:00 - 12:00 |
2013-11-26 16:00 | Avbrott | TimeEdit | Planerat avbrott 2013-11-26 16:00:00 Status: Systemet nere/avbrott. Vårt bokningssystem TimeEdit står inför en uppgradering och det medför störningar/avbrott på tisdag den 26/11 samt på onsdag den 27/11.Störningar/avbrott under dessa tider:Tisdag 26/11 klockan 16:00 - 17:00Onsdag 27/11 klockan 10:00 - 12:00 |
2013-10-15 13:52 | Fungerar | Linnea | Status: Fungerar. |
2013-10-15 10:00 | Avbrott | Linnea | Status: Avbrott. Linnea kommer att stängas tisdag den 15/10, kl 10-12 på grund av uppdateringar. |
2013-10-15 10:00 | Avbrott | Linnea | Planerat avbrott 2013-10-15 10:00:00 Status: Systemet nere/avbrott. Linnea kommer att stängas tisdag den 15/10, kl 10-12 på grund av uppdateringar. |
2013-10-07 14:19 | Fungerar | NyA | Status: Fungerar. NyA stänger för patch den 3 oktober, kl. 16:00, och öppnar igen den 4 oktober, kl. 9:00. |
2013-10-03 16:00 | Avbrott | NyA | Status: Avbrott. NyA stänger för patch den 3 oktober, kl. 16:00, och öppnar igen den 4 oktober, kl. 9:00. |
2013-10-03 16:00 | Avbrott | NyA | Planerat avbrott 2013-10-03 16:00:00 Status: Systemet nere/avbrott. NyA stänger för patch den 3 oktober, kl. 16:00, och öppnar igen den 4 oktober, kl. 9:00. |
2013-08-30 09:25 | Fungerar | Webmail (studenter) | Status: Fungerar. |
2013-08-30 09:07 | Störningar | Webmail (studenter) | Status: Prestandastörning. |
2013-08-29 13:48 | Störningar | Webmail (studenter) | Status: Prestandastörning. Vi har för närvarande störningar på webmail för studenter. Det innebär att det kan uppstå långa väntetider samt att tjänsten fungerar allmänt dåligt. |
2013-08-28 11:49 | Fungerar | Webmail (studenter) | Status: Fungerar. |
2013-08-28 09:42 | Avbrott | Webmail (studenter) | Status: Systemet nere/avbrott. Vi har för närvarande problem med webmail för studenter. |
2013-08-13 23:03 | Fungerar | Telefonväxel | Status: Fungerar. Den 13/8, 15:00-17:30 genomförs ett underhåll på Högskolans telefonväxel. Inga telefonsamtal till eller från telefoner kopplade till Högskolans växel är möjliga under den tiden. |
2013-08-13 15:00 | Avbrott | Telefonväxel | Status: Avbrott. Den 13/8, 15:00-17:30 genomförs ett underhåll på Högskolans telefonväxel. Inga telefonsamtal till eller från telefoner kopplade till Högskolans växel är möjliga under den tiden. |
2013-08-13 15:00 | Avbrott | Telefonväxel | Planerat avbrott 2013-08-13 15:00:00 Status: Systemet nere/avbrott. Den 13/8, 15:00-17:30 genomförs ett underhåll på Högskolans telefonväxel. Inga telefonsamtal till eller från telefoner kopplade till Högskolans växel är möjliga under den tiden. |
2013-04-18 16:30 | Avbrott | Telefonväxel | Status: Avbrott. Den 18/4, 16:30-20:30 genomförs ett underhåll på Högskolans telefonväxel. Inga telefonsamtal till eller från telefoner kopplade till Högskolans växel är möjliga under den tiden. |
2013-04-18 16:30 | Avbrott | Telefonväxel | Planerat avbrott 2013-04-18 16:30:00 Status: Systemet nere/avbrott. Den 18/4, 16:30-20:30 genomförs ett underhåll på Högskolans telefonväxel. Inga telefonsamtal till eller från telefoner kopplade till Högskolans växel är möjliga under den tiden. |
2013-03-11 11:01 | Avbrott | Fronter | Status: Systemet nere/avbrott. Fronter.com har problem med sina servrar vilket gör att tjänsten för närvarande är nere. |
2013-03-02 09:00 | Störningar | Övrigt | Status: Störningar. På lördag den 2/3 genomför IT-avdelningen planerat underhåll på hela IT-infrastrukturen (patchningar) och under dagen kommer intermittenta problem att förekomma på ett antal av våra IT-system. Felen för enskilda system kommer ofta att vara relativt kortvariga. Mailsystemet för studenter kommer i samband med detta att uppgraderas och där beräknas avbrottet bli längre, förmodligen några timmar långt! |
2013-03-01 13:37 | Fungerar | TimeEdit | Status: Fungerar. Onsdag den 27/2 genomförs ett planerat systemunderhåll på TimeEdit. Schemavisning kommer att fungera som vanligt, men inga bokningar kommer att kunna göras i systemet. Underhållet beräknas pågå hela onsdagen. |
2013-02-27 08:00 | Störningar | TimeEdit | Status: Störningar. Onsdag den 27/2 genomförs ett planerat systemunderhåll på TimeEdit. Schemavisning kommer att fungera som vanligt, men inga bokningar kommer att kunna göras i systemet. Underhållet beräknas pågå hela onsdagen. |
2013-03-02 09:00 | Störningar | Övrigt | Planerat avbrott 2013-03-02 09:00:00 Status: Prestandastörning. På lördag den 2/3 genomför IT-avdelningen planerat underhåll på hela IT-infrastrukturen (patchningar) och under dagen kommer intermittenta problem att förekomma på ett antal av våra IT-system. Felen för enskilda system kommer ofta att vara relativt kortvariga. Mailsystemet för studenter kommer i samband med detta att uppgraderas och där beräknas avbrottet bli längre, förmodligen några timmar långt! |
2013-02-27 08:00 | Störningar | TimeEdit | Planerat avbrott 2013-02-27 08:00:00 Status: Prestandastörning. Onsdag den 27/2 genomförs ett planerat systemunderhåll på TimeEdit. Schemavisning kommer att fungera som vanligt, men inga bokningar kommer att kunna göras i systemet. Underhållet beräknas pågå hela onsdagen. |
2013-02-08 09:30 | Fungerar | Nätverk | Status: Fungerar. Åtkomst till Google återställd! |
2013-02-08 06:49 | Störningar | Nätverk | Status: Prestandastörning. Just nu går det inte att nå Googles tjänster på Internet från Högskolan Dalarnas nät (och andra SUNET-anslutna organisationer).SUNET's nätdrift arbetar intensivt med att lösa problemet! |
2013-01-21 07:05 | Fungerar | Fronter | Status: Fungerar. Inloggning till Fronter fungerar nu som det ska igen. |
2013-01-20 06:25 | Avbrott | Fronter | Status: Systemet nere/avbrott. Problem med en server gjorde att det inte gick att logga in på Fronter under söndagen. |
2012-11-30 08:00 | Fungerar | TimeEdit | Status: Fungerar. Systemet är i full drift igen. |
2012-11-29 17:30 | Avbrott | TimeEdit | Status: Avbrott. Leverantören kommer att genomföra ett planerat systemunderhåll under torsdag kväll, med start 17:30, som pågår till ca 21:00. Under tiden arbetet pågår kommer inte TimeEdit (http://boka.du.se) att vara nåbart. |
2012-11-29 17:30 | Avbrott | TimeEdit | Planerat avbrott 2012-11-29 17:30:00 Status: Systemet nere/avbrott. Leverantören kommer att genomföra ett planerat systemunderhåll under torsdag kväll, med start 17:30, som pågår till ca 21:00. Under tiden arbetet pågår kommer inte TimeEdit (http://boka.du.se) att vara nåbart. |
2012-11-21 14:55 | Fungerar | TimeEdit | Status: Fungerar. Systemet fungerar |
2012-11-19 07:00 | Avbrott | TimeEdit | Status: Avbrott. TimeEdit, systemet för schemaläggning och lokalbokning, kommer att vara delvis otillgängligt under hela dagen på grund av uppgradering. Schemavisning på boka.du.se kommer att fungera som vanligt. |
2012-11-19 07:00 | Avbrott | TimeEdit | Planerat avbrott 2012-11-19 07:00:00 Status: Systemet nere/avbrott. TimeEdit, systemet för schemaläggning och lokalbokning, kommer att vara delvis otillgängligt under hela dagen på grund av uppgradering. Schemavisning på boka.du.se kommer att fungera som vanligt. |