Biesta, G. (2011). God utbildning i mätningens tidevarv (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099436
Book / Anthology
Bornemark, J. (2018). Det omätbaras renässans : en uppgörelse med pedanternas världsherravälde (Första upplagan). Stockholm: Volante. ISBN: 9789188659170
Book / Anthology
Eidevald, C. (2017). Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man? (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122530
Book / Anthology
Henrekson, M. (Ed.). (2017). Kunskapssynen och pedagogiken : varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas (Första upplagan). Stockholm: Dialogos. ISBN: 9789175043319
Book / Anthology
Johansson, E. (2016). Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget [Elektronisk resurs] : en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. (Doctoral thesis, Göteborgs universitet, Göteborg, Gothenburg Studies in Educational Sciences 391). Retrieved from https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/46830/6/gupea_2077_46830_6.pdf.
Thesis
Löfdahl, A., & Folke-Fichtelius, M. (2015). Preschool’s new suit: care in terms of learning and knowledge. Early Years, 35(3), 260-272. DOI: 10.1080/09575146.2014.995600
Journal
Olsson, M., Lindgren Eneflo, E., & Lindqvist, G. (2020). Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse. Pedagogisk forskning i Sverige, 25(4), 30-56. DOI: 10.15626/pfs25.04.02
Journal
Skawonius, C. (2005). Välja eller hamna: det praktiska sinnet, familjers val och elevers spridning på grundskolor. (Doctoral thesis, Stockholms universitet: Pedagogiska institutionen, Stockholm). Retrieved from https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:197303/FULLTEXT01.pdf.
Vallberg-Roth, A. (2014). Bedömning i förskolors dokumentation-fenomen,begrepp och reglering. Pedagogisk forskning i Sverige, 19(4-5), 1-35. ISSN: 1401-6788
Eidevald, C., & Engdahl, I. (2018). Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127757
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.