Jag arbetar inom lärarutbildningen samt med uppdragsutbildning och forskning. Mitt arbete rör bland annat frågor om pedagogiskt ledarskap och specialpedagogik.
Jag är utbildad lågstadielärare vid lärarhögskolan i Karlstad. Jag har arbetat i grundskolan i cirka 25 år.
Jag undervisar främst i förskollärar- och grundlärarprogrammets kurser, som rör vetenskapsteori, specialpedagogik och pedagogiskt ledarskap. Jag är också handledare för studenters examensarbeten och en doktorand. Jag har utbildningsansvar för handledarutbildningen inom ramen för Specialpedagogik för lärande.
Jag har ett särskilt intresse för pedagogiskt ledarskap i förskola och skola, specialpedagogiska frågor samt aktkonsforskning. Jag är filosofie doktor i specialpedagogik och disputerade 2016 vid specialpedagogiska institutionen i Stockholm med avhandlingen "Lärares ledarskap som möjliggörande och begänsande i mötet med 'alla' barn. En deltagarorienterad studie". Sedan dess har jag arbetat med olika forskningsprojekt rörande tillgängliga miljöer i förskola och grundskola, undervisning i förskolan och tvärprofessionell samverkan för att främja barn 'i risk'. I ett pågående projekt undersöks Skolverkssatsningen "Samverkan för bästa skola" i förskolan. Jag är aktiv i aktionsforskingsnätverk och ingår i styrelsen för Swedish Participatory Action Research Community (SPARC).