Huvudområde: Grafisk teknologi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelse
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- redogöra för centrala begrepp inom kommunikation och marknadsföring
- korrekt använda grundläggande terminologi inom koncept- och kampanjutveckling
- förklara strategier inom marknadsföring med hjälp av grundläggande kommunikationsteorier
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- genomföra en visuell innehållsanalys för att motivera val av grafisk design till en utvald förpackning
- utforma och motivera en grundläggande kommunikationsplan och grafiskt marknadsföringsmaterial med utgångspunkt från given uppdragsbeskrivning och enkel research
- skriftligen och muntligen presentera ett kampanjförslag för en publik
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- föra fram olika etiska perspektiv kring reklamens effekt på samhället och det ansvar som olika aktörer har i samband med detta