Välkommen till vår nya webbplats! Om webbplatsen

I helpdesk kan du få hjälp med ditt passerkort, användarkonto med mera. Genom vår supportfunktion kan du även få pedagogisk och teknisk hjälp när det gäller din studiemiljö.

På Campus Borlänge och Campus Falun hittar du vår helpdesk i anslutning till receptionen. Här kan du få hjälp med ditt passerkort och ditt användarkonto. I helpdesk på Campus Falun kan du också låna teknisk utrustning.

Via vår supportorganisation kan du även få hjälp med Högskolans datorer, teknisk utrustning eller digitala lärmiljöer såsom Learn och samtal i Connect. 

Öppettider

Under terminen har helpdesk och IT-avdelningen öppet mellan klockan 08.00-16.00 måndag-fredag.

NGL-centrum som har hand om våra digitala lärmiljöer har öppet måndag-torsdag klockan 08.00-22.00 och fredag klockan 08.00-16.00.

Information om andra öppettider under till exempel sommaren, högtider och helgdagar, se ändrade öppettider.

Kontakt

E-post: support@du.se

Telefon: 023-77 88 88

Supportcafé - via Connect

Snabbval om du ringer 023-77 88 88

  • Vill du ha hjälp med studieadministrativa frågor, såsom registrering, studievägledning och antagning, tryck 1.
    • Vill du ha hjälp med reservplatsplacering, registrering eller betyg, tryck 1.
    • Vill du ha hjälp med frågor rörande antagning, tryck 2.
    • Vill du ha hjälp av en studievägledare med att välja utbildning eller yrke, tryck 3.
  • Tryck 2 om du vill ha hjälp med högskolans digitala lärmiljöer såsom Learn och samtal i Connect.
  • Tryck 3 om du vill ha hjälp med ditt användarkonto och lösenord.
  • Tryck 4 om du vill ha hjälp med högskolans datorer eller tekniska utrustning.